Grøntsagsruller med sød chili sauce

For første prøver jeg at lave ruller med rispapir. Det skal jeg helt sikkert prøve igen. Man kan komme alt muligt i dem. Jeg havde lidt laks og kylling, som jeg kunne bruge i dem. Her er ca hvad jeg brugte.



1 person

2-3 stk rispapir
1/4 peberfrugt
1/2 avocado
Et par blade spidskål
Nogle skiver mango
Lidt sukkerærter
Lidt revne gulerødder
Lidt agurk

50 g røget laks
50 g kogt eller stegt kylling

2 spsk sød chili sauce


Læg rispapir i blød i vand i et minut.

Rens grøntsager, mango, kød og fisk, og skær det hele i tynde skiver (pånær spidskålen).



Tag rispapirerne forsigtigt op af vandet og dryp dem af.

Bred dem ud på en tallerken eller spækbræt. Kom et blad spidskål nederst og fordel grøntsager og kylling på den ene og laks og grøntsager på den anden.



Fold siderne af rispapiret ind først og rul den derefter sammen.

Server med sød chili sauce.


Sense:
HF1-2: Spidskål, agurk, peberfrugt, gulerødder
HF3: Kylling, laks
HF4: Rispapir, mango
Fedt: Avocado
Smagsgiver: Sød chili sauce