Gulerodssalat med grønkål og edemamebønner

Jeg havde en masse gulerødder, som skulle bruges, så det blev denne krydrede gulerodssalat på en bund af grønkål.



2 personer

5-6 økologiske gulerødder
2 store håndfulde edemamebønner
1 spsk smør
Salt
Et drys spidskommen

2 store håndfulde grønkål
1/2 lille rødløg
2 spsk Puck feta, som plukkes i stykker med en gaffel


Dressing
1 spsk olie
1 spsk citronsaft
1 spsk vand
2 tsk honning
1/2 tsk spidskommen
1/2 tsk gurkemeje
Salt og peber


Gulerødderne skylles godt og enderne skæres af. Da jeg bruger de økologiske gulerødder, skræller jeg dem ikke. Skær dem i skiver på en halv cm.

Jeg laver mine gulerødder i min Actifry. Jeg kommer smør og gulerødder i fadet og giver dem et drys spidskommen og salt. De får omkring 25 min ago. Når gulerødderne er ved at være møre, kommes edemamebønner i. De skal have 3-5 min.
(I en almindelig varmes gulerødderne nok ved ca 200 grader og tager nok ca 45 min med omrøring flere gange undervejs).

Grønkålen skylles godt og vandet rystes fra. Fordel det på to tallerkener.

Hak løget i tern.

Fordel gulerødder og edemamebønner ovenpå, når de er færdige. 

Drys med løg og feta.

Dressingen blandes godt og fordeles ovenpå.

Server.

Sense:
HF1-2: Gulerødder og grønkål
HF3: Edemamebønner
HF4: -
Fedt: Smør, olie, feta
Smagsgiver: Citron, honning