Bagt sød kartoffel med pulled pork og salat

Lækker og hurtig aftensmad (max halv time). 

Elsker sød kartoffel, fordi de smager af meget mere end almindelig kartoffel. På billedet får jeg kun en halv sød kartoffel, fordi den var giga :) 



2 personer

1-2 store søde kartofler (de skal passe med to store håndfulde) 
2 håndfulde salat (jeg brugte det færdige fra Rema)
1 pk Tulip pulled pork 
Salt og peber 

4 spsk cheasy fraiche
2 spsk sød chili sauce
1 avocado 


Tænd ovnen på 200 grader og lav pulled pork som anvist på pakken.

Imens vaskes de søde kartofler godt. Prik et par huller i med en gaffel.

Ca et kvarter før, at pulled pork er færdig, kommes de søde kartofler i mikrobølgeovnen i 5-12 min efter størrelse. De små skal have ca 5 min. De helt store omkring 10 min. Mærk med en gaffel, om de er møre. Giv dem 2-3 min og vend dem så. Hvis ikke de er færdige, så giv dem et par minutter på hver side til de er møre (mærkes ved at stikke en gaffel i).

Lav dressing ved at blende cheasy fraiche, sød chili sauce og avocado. Ellers mos det sammen med en gaffel.

Når kartoflerne er færdige deles de i halve og drysses med salt og peber. Løsn kartoflen fra skrællen med en ske og rør det rundt med en gaffel. Kom en håndfuld salat, en håndfuld pulled pork og 2-3 spsk dressing ovenpå. 

Server straks  


Sense:
HF1-2: Salat, sød kartoffel
HF3: Pulled pork
HF4: -
Fedt: Avocado
Mælkedressing: Cheasy fraiche
Smagsgiver: Sød chili sauce

Kommentarer