Nem kylling i karry


Sund mad behøver ikke være svært og tage lang tid at lave. En nem favorit er denne karryret, som jeg laver i min Actifry, men den kan selvfølgelig også laves i en gryde.



3 portioner (3 personer)

Ca 350 g kyllingeinderfilet
2 løg
1 ps karrygrønt fra Rema 1000
3 håndfulde grønne bønner fra frost
2 ds kokosmælk light (2 x 165 ml)
Maizenamel
Salt og peber
Lidt olie
Evt 4 spsk peanuts

Ca 400 kcal pr portion excl. ris og peanuts
Ca 600 kcal pr portion incl ris og peanuts



Rens og skær løget i store tern. Svits dem i lidt olie. Kom herefter kyllingen i og lad dem få lidt farve. Kom de frosne grøntsager i sammen med kokosmælk og salt og peber. Lad det simre i 25 min under omrøring. Jævn det med lidt Maizena.

(Jeg kom løgene i min Actifri alene i 5 mins tid, inden kyllingen kom i, som også fik 5 min, inden resten kom i - i 25 min).

Kom evt. peanuts i de sidste 5 min.

Server evt med ris, blomkålsris eller brød.

Sense:
HF1-2: Gulerødder, blomkål, romanescokål, broccoli, løg
HF3: Kylling
HF4: Ris
Fedt: Olie og peanuts
Mælk: Kokosmælk light




Kommentarer