Havretoppe med havregryn og gulerødder

Jeg lavede disse havretoppe til min koldskål i weekenden. De små toppe kan også bruges som en lille hapser, hvis sulten driller mellem måltiderne.


18 små toppe:

1 dl havregryn
2 håndfulde revne gulerødder (brugte de færdige fra Rema)
1 æggehvide (brugte 1 bæger pasteuriserede æggehvider)
1 tern mørk chokolade 70% (med appelsinsmag)
10 mandler
1 tsk vanille / vanillesukker

Ca 400 kcal (22 kcal pr top)

Tænd ovnen på 200 grader.

Blend havregryn til en grov "mel" (jeg bruger en minihakker). Blend herefter gulerødderne fint. Hak chokolade og mandler. 

Bland det hele sammen.

Bages i ca 15-20 min.


Sense:
Dette er knap 1 spisekasse. Der mangler lidt HF3 og HF1. Kan evt. spises sammen med skyr eller koldskål, hvor jeg kun brugte lidt over halvdelen af toppen til en portion koldskål.
Vil man hapse dem enkeltvis, svarer 3 stk til ca det samme som 1 tern mørk chokolade, men toppene tæller i HF4.



HF1-2: Gulerødder
HF3: Æg
HF4: Havregryn
Fedt: Mørk chokolade 70%, mandler
Smagsgiver: Vanille/Vanillesukker

Kommentarer