Spinatpizza/omelet

Havde lige rester af grønt, æg der skulle bruges og rester af skinkestrimler og pepperoni, så det blev til denne pizzalignende omelet.


2 personer

Ca 200 g frisk spinat (2-3 store håndfulde)
Ca 100 gram revne gulerødder (1 stor håndfuld fra en færdigsnittet pose fra Rema)
3-4 æg (jeg brugte 4 små)
Ca 100 gram revet ost (20%)
Ca 50 gram skinkestrimler (en lille håndfuld)
6 skiver pepperoni
Diverse krydderier, som man har lyst til at bruge
Salt og peber

Ca 400 kcal pr person

Tænd ovnen på 200 grader.
Kom spinaten i en skål. Jeg klippede det lige lidt i stykker. Kom revne gulerødder i sammen med æg, salt og peber og evt nogle krydderier. Rør det godt sammen.
Beklæd en rund form med bagepapir. Kom spinatmassen heri. Bag den i 10 min.


Efter de 10 min er bunden blevet lidt fast. Kom ost, skinkestrimler og pepperoni på og bag i ovn i yderligere 10-15 min.

(Drys evt noget oregano på. Jeg havde desværre ikke mere)



Server 1/2 pr person.

Kan garanteret også spises kold.

Sense:
HF1-2: Spinat, gulerødder
HF3: Æg, skinkestrimler, pepperoni
HF4: -
Fedt: Revet ost 20%

Kommentarer