Proteinpandekager med gulerødder

Mættende og proteinrige pandekager, som også indeholder gulerødder. 



2 personer (12-14 små  pandekager) 

4 æg
1 dl Cheasy hytteost
3-4 håndfulde revne gulerødder (jeg brugte de færdige fra Rema)
4 tern mørk chokolade 70% (orange smag)
1 spsk hakkede mandler (I dag brugte jeg lige mandelsplitter)
1 - 2 spsk olie eller smør
1 tsk vanillesukker
1 tsk bagepulver
1 tsk honning
1 tsk kakao


Pisk æg og hytteost sammen.

Hak gulerødderne fint (jeg hakker mine i en minihakker) og pisk i æggene.

Smelt chokoladen i mikrobølgeovnen i 20-30 sek (hold øje med, at det ikke brænder på). Rør det i "dejen" sammen med resten.

Varm en god slip-let pande godt op og kom lidt smør eller olie på.

Steg pandekagerne.

Mine fordeles i sådan en "pandekage form", som jeg engang købte i Netto.



Server med lidt zero topping og hakkede mandler.

Sense: 
HF1-2: Gulerødder
HF3: Æg, hytteost
HF4: -
Fedt: Mandler, mørk chokolade 70%, Smør, kakao 
Smagsgiver: Zero topping, vanillesukker, honning

En spisekasse er halvdelen af portionen (som er angivet til 2 personer) 



Kommentarer