Spidskålsboller med kikærtemel og gulerødder

Min tredje variant af spidskålsboller. Denne gang med spinat, revet ost og hørfrø.



12 boller

1 spidskål
5-6 gulerødder
Evt. 150 g spinat
5 æg
7 spsk FiberHUSK
2 tsk bagepulver
150 g kikærtemel
Evt 4 spsk hørfrø
Evt 100 g 13% revet ost
4 spsk solsikkekerner

180 kcal pr bolle (incl revet ost og hørfrø)
140 kcal pr bolle (uden revet ost og hørfrø)


Hak spinat, spidskål og gulerødder fint i fx en minihakker/foodprocessor.
Bland det hele sammen og lad det trække lidt.
Form til 12 boller på en plade.
Drys med kerner.



Bag i ovnen i 50 min ved 175 grader.

De er bløde/klæge indeni, når de er varme, men bliver mere faste som lune/kolde.


(Denne opskrift har været slået op før, men pga problemer med den gamle side, måtte jeg lave denne side)

Sense:

Cirka pr bolle:

HF1-2: Spidskål,  gulerødder, spinat  (1 HF)
HF3: Æg, kikærter (1/2 HF)
HF4: Ingenting
Fedt: Hørfrø og solsikkekerner (1 spsk)


Jeg bruger mine grøntsagsboller både morgen, middag og aften. Eksempler:











Kommentarer