Pizzaomelet med sød kartoffel, serrano og spinat

Jeg plejer at lave en tortillapizza, men ville spare på kulhydraterne, så lavede en pizzabund af æg, mælk og gulerødder og så med mit vanlige på toppen. Den blev rigtig lækker.




1 portion / 1 person

2 æg
1 dl mælk
En håndfuld gulerødder
Salt og peber


1 lille sød kartoffel
Groft salt
5-6 skiver serranoskinke
3 cherrytomater
En håndfuld spinat
1-2 spsk aioli

Tænd ovnen på 200 grader.

Blend gulerødder og mælk til en ensartet masse. Pisk ægget i blandingen og tilsæt et drys salt og peber.

Gør et bagepapir vådt og vrid det, så det er nemt at fore en rund form, så det går til kanterne i formen (tror min form er ca 20 cm).


Hæld æggemassen heri og bag den i ca 10 min.

Snit den søde kartoffel i tynde skiver på et mandolinjern.

Efter de 10 min i ovnen fordeles de tynde kartoffelskiver på æggebunden. Drys groft salt henover. 



Bag videre i 10 min.

Tag "pizzaen" ud af ovnen. Kom serrano på sammen med spinat og tomater. Kom til sidst lidt aioli på toppen.


Sense:
HF1-2: Gulerødder, sød kartoffel, spinat, snackpeber 
HF3: Æg, Serrano, revet ost 13%
HF4: - 
Fedt: Aioli 
Mælk 


Kommentarer