Ovnbagt omelet med grøntsager

Rester af grøntsager blev til denne ovnbagte omelet.



2 portioner (2 personer)

4-5 gulerødder
1 sød kartoffel
3 porrer
2 håndfulde grønne frosne bønner
1 snackpeber

3 æg
2 dl mælk
30 g revet ost 13%
Salt og peber
Evt Muskatnød 

2-3 spsk parmesanost
4 skiver bacon

Ca 550 kcal pr portion 

Tænd ovnen på 175 grader.

Sæt en gryde med vand og salt sættes over.

Skræl gulerødderne. Porrerne renses og top og rod skæres af. Kun kartoflen skæres i kvarte.
Snackpeberen snittes i små strimler.

Kom grøntsagerne i vandet og kog dem til de er let møre. Bønnerne kommes i de sidste minutter. 
Gem en dl af vandet fra grøntsagerne. Hæld resten af vandet fra grøntsagerne.

Kom grøntsagerne i et ildfast fad. Jeg lagde de fleste af bønnerne i bunden sammen med de fleste strimler af snackpeber. Så lagde jeg de hele porrer og gulerødder skiftevis i fadet. De søde kartofler lagde jeg ude i siden. Ovenpå lagde jeg de sidste bønner og snackpeber.

Ovenpå drysses revet ost.

Pisk æg, mælk og den ene dl grøntsagsvand og krydr med salt og peber og evt muskatnød. Hæld det over grøntsagerne.
Kom baconskiverne på og drys med parmasan.

Kom fadet i ovnen og bag omeletten i 35-40 min.

Sense:
HF1-2: Porrer, gulerødder, sød kartoffel, grønne bønner og peberfrugt
HF3: Æg, revet ost 13%
HF4: -
Fedt: Smør, parmesanost
Mælk: Sødmælk



Kommentarer

  1. Det ville være skønt om du lavede en hvid baggrund på dine lækre Sense opskrifter♡
    Kh Rosa

    SvarSlet
  2. Kommer der snart nogle nye indlæg?

    SvarSlet

Send en kommentar