Fyldt peberfrugt med oksekød, peberfrugt og gulerødder

Peberfrugt med kødfyld blandet med revne gulerødder, peberfrugt, løg.



4 portioner / personer

500 gram hakket oksekød
4 håndfulde revne gulerødder (brugte ca 1/2 pose revne gulerødder fra Rema 1000)
2 løg
1 bouillonterning
1 dl flåede hakkede tomater
1 spsk olie
Krydderier (jeg brugte salt, peber, basilikum, paprika)

5 store røde peberfrugter

8 tsk pesto (jeg brugte basilikumpesto)
4 spsk parmesanost

Ca 460 kcal pr portion

Tænd ovnen på 175 grader.

Rens og hak løgene og svits dem i olien i en gryde. Kom herefter kødet i og svits det.

Kom de revne gulerødder i sammen med flåede tomater og bouillonterning. Skær én peberfrugt i tern og kom i. Kom krydderier i.

Lad det simre i 10 min.

Halver og rens de 4 peberfrugter og kom dem i et ildfast fad, som er smurt ganske lidt.

Fordel kødfyldet i hver halve peberfrugt.

Bag dem i ovnen i 30 min. Kom 1 tsk pesto på toppen af hver og drys 1/2 spsk parmesanost ovenpå. Kom fadet i ovnen i yderligere 10 min.
Server.

Kommentarer