Rødbedefrikadeller med bagte gulerødder og salat

Frikadeller uden kød, men med rødbede. Dem havde jeg ikke prøvet før, men de blev ret lækre.



1 portion

Rødbedefrikadeller
80 g rødbede (2 små)
1 æg
20 g havregryn
10 g grahamsmel
Hvidløgssalt (eller hvidløgspulver)
Rosmarin
Peber, salt 
1 tsk

Bagte gulerødder
80 g gulerødder (1-2 stk)
1 tsk olie

Salat
50 g salat 
10 g rødløg

Dressing
1 spsk cheasy skyr
1/2 tsk dijonsennep 
1/2 tsk akaciehonning
Hvidløgssalt


Ca 380 kcal pr portion

Skær guleroden i store skiver. Vend dem i en smule olie og bag dem til de er møre (jeg brugte min Actifry).

Snit salaten og løget og bland det sammen.

Bland dressingen.

Put rødbederne i en minihakker og blend dem fint. Tilsæt æg, havregryn, mel og krydderier og blend/bland det hele godt.

"Frikadellerne" kan steges på en pande eller i en æbleskivepande.
Har du en æbleskivepande, så smør hullerne og fordel rødbedemassen i hullerne, så de er fyldt.



Steg dem ved middelvarme i 10-12 min. Vend dem med en teske. Steg dem 10 min mere.



Server det hele sammen.







Kommentarer