Rugbrødsmuffins med frø, rosiner og tranebær

En mættende rugbrødsmuffins, som kan bruges til at tage med og spise, hvis du fx ikke lige når morgenmaden hjemmefra. Rosiner, ferskner og tranebær er med til at give dem lidt sødme.



48 stk

1 pk rugbødsblanding (jeg brugte AMO solsikke)
1/2 pk gær (25 g)
1 liter vand
200 g rosiner
100 g tørrede ferskner
100 g tranebær
100 g græskarkerner 
125 g hørfrø
125 g sesamfrø
50-75 g mel


Ca 140 kcal pr stk


Tænd ovnen på 200 grader (eller 175 grader med varmluft).

Hak græskarkerner, rosiner, ferskner, tranebær i en minihakker
Opløs gæren i vandet.
Hæld rugbrødsblandingen i.
Put de hakkede græskarkerner, rosiner, ferskner, tranebær i sammen med hørfrø og sesamfrø.
Rør godt sammen i 5-10 min. Brug håndmixer med dejkroge.
Saml dejen lidt med melet. Dejen skal ikke være alt for tør.

Smør muffinformene (jeg brugte mine silikoneforme) og fyld dem med dejen :)

Bag ca 20 min (15-16 min med varmluft).

Lad dem stå 2 min og køle af og hæld dem så ud af formene.





Kommentarer