Kakao "lagkage" uden mel og sukker

Denne "lagkage" er baseret på daddel/banan browniekagen, som også findes her på bloggen. Her er den lagt i lag med en avocado/kakao mousse med jordbær.


Ca 8 portioner

Kagebunde:
Lav 1 portion dej som beskrevet her:
Gem lidt hakkede mandler og chokolade til pynt.

Mousse:
1 spsk honning
12-15 jordbær
1 avocado
5 dadler
1/2 kakao

Ca 2500 kcal i alt for hele kagen. 
Ca 310 kcal pr portion

Kagebunde
Lav lagkagedejen og kom den i en eller to springforme på 20 cm. Jeg havde 2 forme, så jeg fordelte dejen i de 2 forme, så jeg fik 2 bunde uden at skulle dele kagen i 2 bagefter.
Bag i 25 min ved 160 grader, hvis du har delt dejen i 2. 
Hvis du har en kage, så bag 35 min. Efter bagning deles den i 2.
Lad kagen køle lidt af efter bagning.



Mousse
Varm 1/2 spsk honning i en dyb tallerken i mikrobølgeovnen, så det bliver mere flydende.
Skær 4-5 af jordbærrene i skiver og vend dem i honningen og lad dem ligge i honningen på køl, mens bundene bages. Lad dem gerne trække i en time.



Put avocado, dadler, avocado, 4-5 af jordbærrene og det sidste honning i en blender eller minihakker og blend det godt, så det bliver en tyktflydende masse. Køl det ned, mens kagebundene bliver klar.





Læg den ene kagebund på en tallerken.
Smør halvdelen af moussen på bunden.
Fordel de honningmarinerede jordbær på moussen. Dryp evt. det overskydende honning hen over jordbærrene.



Læg den anden kagebund ovenpå.
Smør resten af moussen på.


Skær de sidste friske jordbær i skiver og læg ovenpå moussen langs kanten.
Drys lidt hakkede mandler og chokolade i midten.


Lad kagen stå og trække i 10-15 min.
Server.








Kommentarer