Fiskefrikadeller med karry/sennepsremoulade og råstegte rodfrugter

En nem lille ret med fisk og rodfrugter. Retten kan bruges både til frokost og aftensmad.


4 portioner (uden hvidkålssalat)

Karry/sennepsremoulade
75 g drueagurker
1/2 spsk kapers
100 g skyr
1 gulerod
1/2 tsk sukker
1/4-1/2 spsk sød fransk sennep eller dijonsennep (smag selv til)
1/4-1/2 karry (smag selv til)
Salt og peber

Giver 200 g "remoulade" (i alt ca 150 kcal)
Ca 8 spsk - ca 20 kcal pr spsk

Fiskefrikadeller
400 g Fiskefars (167 kcal/100 g)

Giver 8 fiskefrikadeller (ca 85 kcal pr delle)

Tilbehør
4 store pastinakker
4 store gulerødder

Ca 350 kcal i alt for tilbehør.

Pr portion for hele retten: ca 300 kcal.


Form 8 fiskefrikadeller og steg dem med en lille smule olie.
(Jeg fik godt nok formet 9 deller).



Hak drueagurker, kapers og gulerod.


Tilsæt skyr og blend. Smag til med karry, sennep, salt og peber (jeg hældte 1/2 tsk karry og 1/2 tsk sennep i fra starten, og den blev lidt stærk, så blend det faste med skyr først og smag til til sidst).


Jeg glemte guleroden i første omgang, så den blev bare blendet i bagefter.


Den færdige karry/sennepsremoulade.


Skær pastinak og gulerod i tykke skiver og steg dem på en pande.
Giv dem ca 5-7 min på hver side. 

Her steges skiverne til én portion, da jeg lavede retten til kun mig selv denne dag.


Server med remouladen og fiskefrikadellerne og evt lidt hvidkålssalat.




Kommentarer