Vanish plet test

I dag fik jeg lavet en Vanish plet test. Jeg lavede egentlig 8 pletter på de 2 små stofstykker, men det ene stofstykke forsvandt pist væk under vasken. Måske Vanish var for effektiv der? :)

Jeg har derfor kun et stykke stof med 4 pletter på, og det gik både godt og skidt. Det vender jeg tilbage til.

Jeg lavede 4 pletter med: bruncreme, mayonnaise, læbestift og ketchup.
Jeg lod pletterne sidde en time på stoffet (hvem når at få pletbehandlet sine pletter indenfor en time, hvis man fx er i byen?).

Herefter blev stoffet sat i blød med Vanish Oxy Action forbehandlerspray i 15 min, hvorefter det blev vasket ved 40 grader med vaskepulver og Vanish Oxi Action Crystal White.

Stoffet blev tørt og resultatet er tydeligt. De fedtholdige pletter fra mayonnaise og ketchup var væk, mens makeup pletterne var ret tydelige. Da der står i den medfølgende pletfjerningsguide, så skulle makeup kunne fjernes ved at forbehandle med forbehandlersprayen, vente max 5 min (de fik så 15) og vaske tøjet som vanligt (jeg tilføjede så en halv skefuld Vanish Oxi Action Crystal white), hvilket så ikke var nok. 

Kommentarer